La CUP del Priorat acorda uns mínims indispensables de cara a possibles converses per a la governabilitat del Consell Comarcal

L’assemblea comarcal de la CUP va acordar aquest diumenge als Guiamets uns mínims indispensables de cara a les possibles converses que es puguin iniciar per garantir la governabilitat del Consell Comarcal del Priorat en la propera legislatura.

CUP Consell Comarcal

L’assemblea comarcal de la CUP va acordar aquest diumenge als Guiamets uns mínims indispensables de cara a les possibles converses que es puguin iniciar per garantir la governabilitat del Consell Comarcal del Priorat en la  propera legislatura.

Per la CUP del Priorat aquestes converses partiran de l’acceptació d’aquest seguit de condicions ja que es considera essencial que els partits amb representació a la institució es comprometin amb la transparència i la informació a la ciutadania, com a representants d’aquesta que són.

La no acceptació d’aquests punts proposats es traduirà en un vot negatiu a la investidura de qualsevol dels candidats a presidir el Consell Comarcal.

Relació de punts indispensables per arribar a qualsevol acord de governabilitat:

1. Publicació al web del Consell Comarcal de les actes i ordres del dia dels plens del Consell, Juntes de Govern i la resta d’òrgans oficials amb la màxima celeritat possible.

2.  Publicació al web del Consell Comarcal d’una relació de retribucions econòmiques que perceben tots els consellers, conselleres i càrrecs de confiança, així com les dels directius i directives de totes les entitats i organismes que compten amb la participació del Consell, ja siguin organismes autònoms, empreses públiques, fundacions o consorcis.

3.  Que es publiqui al web del Consell Comarcal un informe mensual de les despeses de govern, que inclogui dietes, telèfons mòbils, locomoció i totes les despeses de representació institucional, així com totes les despeses destinades a tots els consellers i grups polítics per la seva tasca de representació. Aquest informe inclourà cada despesa, el seu concepte i l’electe o grup corresponent.

4.  Que en la relació d’ingressos percebuts pels consellers publicats al lloc web, s’incloguin totes les retribucions que es perceben des de qualsevol altra administració pública: sigui un ajuntament, la Diputació o el Parlament.

5.  Que es demani la realització d’auditories completes en totes les entitats i organismes amb participació del Consell, ja siguin organismes autònoms, empreses públiques, fundacions o consorcis, i que es publiqui tota la informació obtinguda.

6.  Que el total de les retribucions dels representants polítics no superin 2,5 vegades el SMI (salari mínim interprofessional).

Finalment, l’assemblea de la CUP comarcal també va decidir que per coherència ideològica en cap cas entrarà a formar part de l’equip de govern del Consell Comarcal del Priorat aquesta legislatura. Més enllà de les aritmètiques, la nostra presència a l’institució que representa el conjunt de la comarca ha de servir per traslladar-hi una nova manera de fer acció i gestió política basades en la transparència i la participació. La nostra posició no representa una negació per la negació, sinó que contribuirem aportant propostes d’interès comú i donarem suport a aquelles iniciatives i línies de treball que estiguin al servei de les persones i del nostre territori.

Priorat, 9 de juny de 2015