Membres de la CUP Priorat es presenten a dos pobles del Priorat en les properes eleccions del 24 de maig

Fa poc més de dos anys, persones que vivien a la comarca van decidir crear la Candidatura d’Unitat Popular – Priorat (CUP Priorat). Eren persones de diferents pobles del Priorat vinculades a l’esquerra independentista, a moviments en defensa del territori, sindicals, de la cultura i del país, i on també s’hi van sumar – de forma militant o simpatitzant – persones que volien noves maneres de fer i plantejar l’activitat tant social com política de la comarca. La realitat demogràfica i sociològica del Priorat va portar a definir que el que tenia sentit era formalitzar la constitució d’una CUP que treballés amb una visió pràctica de comarca perquè sovint les característiques, les problemàtiques però també les oportunitats i els projectes alternatius que es puguin plantejar són comuns als 26 pobles de la comarca.

Davant la celebració de les properes eleccions municipals del 24 de maig, CUP Priorat vol comunicar que membres integrants de l’assemblea comarcal del Priorat han decidit presentar-se en candidatura a dos pobles: als Guiamets sota la candidatura “CUP - Els Guiamets” i a la Vilella Alta sota la candidatura de “La Vilella d’Amunt - Poble Actiu”. En tots dos casos es tracta de candidatures constituïdes per persones militants a la CUP, simpatitzants i altres independents que han volgut compartir un programa comú que té per objectiu aportar noves idees i noves maneres de fer en la política municipal.

Durant aquests dos anys, la CUP Priorat ha treballat per difondre el seu ideari, s’ha sumat a les reivindicacions nacionals, ha presentat mocions al ConsellComarcal del Priorat demanant informació i més transparència en la gestió dels recursos públics, ha denunciat acomiadaments laborals i el desmantellament dels espais naturals protegits com el Parc Natural de Montsant, les agressions al territori amb pedreres o la construcció de la línia de molta alta tensió i hadonat suport a la candidatura de la UNESCO del Priorat com a paisatge cultural agrari, entre d’altres iniciatives.

Durant aquests mesos precedents a les eleccions, en la línia de treballar i aportar idees i propostes concretes que es podrien aplicar en pobles com els nostres des de la sobirania i l’autogestió, CUP Priorat ha organitzat – amb la col·laboració de la Plataforma del Priorat – una sèrie de xerrades obertes a tothom sobre qüestions que ens afecten en la vida quotidiana dels nostres municipis. Aquest cicle duu el títol “Sobiranies. La independència a les nostres mans” i ha tractat temes com la sostenibilitat energètica, la sobirania alimentària respecte a la decisió i el control sobre què mengem i com ho fem, la possible municipalització de serveis bàsics que haurien de ser públics (aigua, residus, llum...) i el foment de la transparència i la participació de qualitat com a principis irrenunciables de l’acció política. Fins a data d’avui s’han celebrat tres de les quatres sessions programades, les quals han estat un èxit de participació i un espai de debat i de formulació de propostes que en municipis com els del Priorat no són una utopia sinó que són una oportunitat per a fer-les viables.

La CUP Priorat, com a organització política, entén que l’acció i el treball política les institucions, als ajuntaments o al Parlamentno són un objectiu en sí mateix sinó un mitjà, una eina per poder contribuir a fer les coses d’una altra manera, al servei de les persones i del bé públic. Els ajuntaments dels nostres pobles són, evidentment, els òrgans que ens representen de manera més directa i en els quals podem exigir informació i més transparència de la gestió municipal i on podem, en definitiva, participar per a definir com volem que sigui el nostre poble i el nostre territori, allí on vivim, treballem i estimem.

CUP Priorat, 14 d’abril de 2015.