Els ajuntaments prioratins de la CUP - Poble Actiu demanen explicacions a l’actual junta del Consell Esportiu del Priorat sobre la gestió de l’entitat dels últims anys

Els consistoris governats per la Candidatura d’Unitat Popular - Poble Actiu (CUP-PA) a la comarca del Priorat, els Guiamets i la Vilella Alta, demanen a l’actual junta del Consell Esportiu del Priorat (CEP) que doni explicacions sobre la gestió de l’entitat dels darrers anys.

En una carta enviada a l’actual presidenta del CEP, Roser Vives, els dos ajuntaments cupaires, com a membres de ple dret de l’entitat, juntament amb la resta de consistoris de la comarca, el Consell Comarcal del Priorat, les AMPA, els centres educatius i entitats esportives del Priorat, demanen a la junta actual del CEP que respongui a les informacions aparegudes durant les últimes setmanes als mitjans de comunicació sobre el deute i la gestió de l’entitat dels darrers anys.

La CUP Priorat creu absolutament necessari que Roser Vives informi els membres del CEP si l’actual junta de govern de l’entitat ha treballat per esclarir la situació econòmica del CEP i si s’ha posat en contacte amb la Secretaria General de l’Esport, amb la Unió de Consells Esportius de Catalunya i amb les diferents entitats bancàries per esbrinar tots el deutes que té el CEP. Així mateix, demanen a la presidenta del CEP si sap quins membres de la junta del CEP van aprovar, sol·licitar i signar tant les subvencions i els ajuts que no han estat justificats com els crèdits bancaris contrets pel CEP.

Si, com la mateixa Roser Vives va declarar el passat 10 de febrer en una notícia a PrioratDiari.cat, quan ella va arribar a la presidència, es va trobar que no hi havia ni actes ni comptabilitat de les juntes anteriors, i que davant el seu requeriment d’informació només va rebre la negativa de part de la junta anterior, els consistoris governats per la CUP també volen que la junta actual expliqui si va encarregar una auditoria exhaustiva sobre la situació econòmica del CEP o per què no ha denunciat davant dels organismes corresponents aquestes irregularitats tan flagrants.

Com a membres de l’assemblea del Consell Esportiu del Priorat, els ajuntaments dels Guiamets i la Vilella Alta denuncien l’absoluta opacitat i la falta d’informació sobre l’entitat i demanen que els membres del CEP tinguin accés a la documentació relacionada amb l’entitat, els deutes que aquesta ha contret i els ajuts i les subvencions que ha sol·licitat en els últims anys; també li reclamen que convoqui una assemblea urgent del CEP perquè l’actual junta reti comptes de la seva gestió davant de les entitats i les institucions que formen part del Consell Esportiu del Priorat.

La CUP Priorat reclama que es convoqui urgentment una assemblea amb tots els membres del CEP