Els Carrasclets al Palau

El dia 8 de juliol es va constituir el ple del Consell Comarcal del Priorat. Per primera vegada un membre de l’esquerra independentista en formarà part, això és degut als excel·lents resultats que la CUP va obtenir en les passades eleccions municipals de maig, on a banda d’assolir dues alcaldies, també va obtenir deu regidories i , sumat al total de vots va permetre a la formació de l’esquerra independentista entrar al Consell Comarcal del Priorat.

Els Carrasclets a Palau

Què significa entrar al Consell Comarcal?

Significa entrar en la institució comarcal que possiblement es percep com a més opaca. Una institució estigmatitzada sens dubte pels obscurs afers de la dècada dels anys noranta del passat segle.

Significa que per primera vegada hi haurà representació de caire assembleari, associatiu i de moviment social cosa que mai havia succeït. Ja que la totalitat dels representants sempre provenien de manera absolutament vertical dels seus respectius partits i no d’espais de caire més social com el Casal Popular Pere Joan Barceló “Carrasclet”.

Significa també fer sortir alguns temes i poder preguntar sobre alguns altres que s’han transformat en tabú dins de l’ens comarcal, el Consell Esportiu del Priorat, la participació de representants comarcals en organismes com SAGESSA, etc.

Significa que noves ideologies amb noves maneres d’entendre i de treballar la política entren a les institucions per aportar altres punts de vista allunyats de la política tradicional que confon ideologia i praxis política per pura gestió administrativa.

Un Palau amb les parets de vidre

A través d'aquesta pàgina i de tots els mitjans de què disposem explicarem els nostres posicionaments en els plens de la institució, i també tota la informació rellevant a partir de la nostra participació en les comissions informatives i en les diferents reunions en òrgans col·legiats i altres espais. També volem esdevenir la corretja d'entrada de totes les reivindicacions i ser l'eina per accedir dins d'aquesta institució. Podeu fer-nos arribar les vostres aportacions, crítiques, observacions o sol·licituds d'informació a través del nostres correu electrònic ([email protected]).

S’inicia una nova legislatura en què està per fer i tot és possible. En què el panorama polític d’aquesta part dels Països Catalans és il·lusionant tot i que un pèl incert. I en un moment en què els Carrasclets entren als palaus, però aquesta vegada no hi entren emmanillats ni per ser jutjats per rebel·lia sinó que hi entrem per canviar-ho tot.

“A la serra de l’Espasa es torna a sentir una olor de pólvora, de pólvora i de fum , corre corre Carrasclet corre sempre amunt”