La CUP del Priorat entra a dos alcaldies i al Consell Comarcal

Candidatures CUP Priorat

Les eleccions del passat diumenge, a la nostra comarca, han representat la irrupció de la CUP en el mapa institucional municipal. Per primera vegada, a la Vilella Alta i als Guiamets, dos candidatures optaven a governar dos municipis prioratins. Dos opcions madurades amb temps i amb implicacions sòlides en cada poble. Seguint la manera de fer de la CUP, no es tractava de fer llista per fer llista. No es tractava d’improvisar programes ni propostes. Es tractava i es tracta de plantejar un canvi en profunditat. Un canvi en la manera de fer política en el primer esglaó de la representativitat. Un canvi de visió de la gestió local i comarcal, ara i aquí, sense perdre de vista en cap moment el compromís amb el context propi i amb el context del país sencer.

I per primera vegada també, aquests dos pobles, amb 5 regidors en cada cas (dels 12 possibles) tindran una alcaldia d’Unitat Popular. I, de retruc, una conselleria del Consell Comarcal també pertocarà a la CUP.

La valoració del resultat no pot ser més que positiva. Ens anima la resposta que hi ha hagut i ens referma en els compromisos adquirits: Obrir els consistoris a la gent. Treballar perquè els projectes municipals responguin a les necessitats reals dels nostres pobles i fer-ho amb la gent, en qui recau de manera irrenunciable la sobirania política . La gestió dels pobles petits i de comarques com la nostra ens permet un alt nivell de democràcia directa que hem de saber fomentar. Exercitar-la és la garantia d’un canvi real. I en aquest exercici, la transparència de les institucions és condició indispensable per construir projectes comuns a tots els nivells. Serà un dels nostres objectius. Com també ho és l’autoexigència en l’exercici de la feina que continua --ara també les institucions--, a les places, al carrer, a les entitats, a la feina, al tros... Allà ens trobarem.

Priorat, 26 de maig de 2015.